Senseless

A Poem By Madeline // 12/19/2012

Senseless

The morning doves cooed to me
On the dewy green
Lush feathers, lush blades
Beneath my naked feet
I closed my shining silver eyes
To the golden world
Which went abruptly black
And fell into a swirl
Beneath the cusp of melancholy
And the ides of grey
I’m all alone amidst the thousands
Senseless, I am prey

Comments

:)

Hmm...that's a hard question.

To me, this is about beauty, senseless, prey, maybe transported into a different world of BLACK, grass, um....hmm! I dunno.

Lucy Anne | Wed, 12/19/2012

"It is not the length of life, but the depth of life." Ralph Waldo Emerson

:0

I love this! Love love love it. Gee, I don't know. Like a sorta breathing in type fantasy world. I'm sorry, I have not a clue. But it is great.

A story, a story I hear? Bring it on, whatever it is! :D

EDIT: That made no sense whatsoever.

Maddi | Wed, 12/19/2012

Goodbye? Oh no, please. Can’t we just go back to page one and start all over again?” – Winnie The Pooh

This sounds like so many

This sounds like so many "Christians" I have known. They have lived blithely in "faith," claiming to be so happy in Christ. But then they encounter trials and are lost, lost in the darkness of doubt, pleasures, and sin.

This probably has nothing to do with what you intended, but that is what was brought to my mind.

Benjamin | Wed, 12/19/2012

“D’ye know what Calvary was? What? What? What? It was damnation; and he took it lovingly.”
~John Duncan

Thank you all for being kind

Thank you all for being kind enough to share your interpretations. :) I so appreciate it.

Lucy--LOL! Hahaha. :D

Maddi--It made sense! Definitely!

Benjamin--Cool! I'm glad it made you think of something. That's what I'd hoped.

I wrote this and then decided it seems to be about someone who gives up everything for someone--and at first everything is perfect, and kind of dreamy, but then they see they've alienated themselves from everyone but that person, and they're alone.

So! Cheerful! ;))))

Thank you!

Madeline | Tue, 01/01/2013

everything was better when/you would call and I'd be like/yeah babe, no way

Navigation

User login

Please read this before creating a new account.